Zamki Burgundii: BIG BOX

15293

New product

Wersja podstawowa z dodatkami!

More details

152,87 zł

- +

Dostępność: W magazynie
czas gryok. 60-90 minut
wiek graczyod 12 lat
liczba graczydla 1-4 gracza
Instrukcja: polska
Wydanie: polskie
Wydawca: Rebel
 
Opis

XV wiek, dolina Loary. Wpływowi książęta walczą o dominację, rozszerzając swoje włości o kolejne, przyległe tereny. Zakładają osady, rozwijają szlaki handlowe, a także eksploatują okoliczne złoża srebra – wszystko po to, by prześcignąć pozostałych.

Podczas rozgrywki uczestnicy wcielają się w możnych poszerzających swoje posiadłości. Każdy z graczy dysponuje własną planszą terenów, które może stopniowo zajmować, dzięki umiejętnemu wykorzystaniu dostępnych możliwości. Wyniki rzutów kośćmi będą wskazywały nam możliwe opcje, jednak to do nas należy decyzja, które z nich ostatecznie wybierzemy.

Na czym to polega?

W swojej turze gracz rzuca dwiema kośćmi. Następnie każdą z nich przyporządkowuje do jednej z czterech wybranych akcji:

  1. Pozyskanie płytki terenu z pola odpowiadającego wartości wybranej kości. 
  2. Umieszczenie płytki terenu na obszarze odpowiadającym wartości wybranej kości. 
  3. Dostarczenie towarów o numerze odpowiadającym wartości wybranej kości. 
  4. Pozyskanie robotników, którzy pozwalają zmienić wynik na kościach.

W ten sposób niezależnie od tego, jakie wyniki na kościach uzyskamy, zawsze możemy zrobić coś, co przyniesie nam punkty. Kluczem do zwycięstwa jest podejmowanie dobrych decyzji i łączenie efektów umieszczanych na planszy obszarów.

Co wyróżnia edycję specjalną?

Zamki Burgundii: BIG BOX to nie tylko odświeżony design. W specjalnie przygotowanym pudełku, oprócz gry podstawowej, znajdziemy zestaw rozszerzeń, które dodatkowo urozmaicą naszą rozgrywkę: 

  • 4 dodatkowe żetony włości (Most, Robotnicy, Żuraw oraz Gęsi), które mieszamy z żetonami włości w stosach w odpowiednich kolorach.
  • Posterunki graniczne, czyli nowe plansze graczy wyposażone w elementy, które należy ze sobą łączyć żetonami włości.
  • Białe zamki, które mieszamy z żetonami włości. Pozwalają na wykonywanie dodatkowych akcji. 
  • Karczmy, które kupujemy tak, jak żetony z czarnego magazynu i które służą do zapełniania regionów bez dodatkowych efektów.
  • Szlaki handlowe, które modyfikują system sprzedaży towarów.
  • Gra drużynowa, umożliwiająca rozgrywkę dwóm dwuosobowym zespołom.
  • Wariant solo.
  • Tarcze, czyli bardzo cenne elementy, które dodajemy do żetonów zamków na naszej planszy, modyfikujące zasady punktowania, pojemność magazynów, liczbę akcji itp.

Zawartość pudełka:

  1. Komponenty z gry podstawowej:
  2. 164 sześciokątne żetony włości,
  3. 42 kwadratowe żetony towarów (po 7 w każdym z 6 kolorów),
  4. 24 srebrne monety,
  5. 26 kwadratowych żetonów robotników,
  6. 12 żetonów bonusowych (po 1 małym i 1 dużym w każdym z 6 kolorów),
  7. 4 żetony 100/200 punktów (po 1 w każdym z 4 kolorów graczy),
  8. 8 znaczników graczy (po 2 w każdym z 4 kolorów graczy),
  9. 9 kości (po 2 w każdym z 4 kolorów graczy oraz 1 biała),
  10. 1 plansza (dwustronna),
  11. 16 plansz graczy (po 4 z numerami 1 i 2 oraz po 1 z numerami od 3 do 10),
  12. 4 dwustronne planszetki pomocy.
  13. --- Komponenty z dodatków:
  14. 4 dodatkowe żetony włości,
  15. 6 dodatkowych plansz graczy (od 11a do 11f): Posterunki graniczne,
  16. 9 dodatkowych żetonów włości: Białe zamki,
  17. 5 dodatkowych żetonów włości: Karczmy,
  18. 12 dodatkowych kafli: Szlaki handlowe,
  19. 8 dodatkowych plansz graczy (po 2 sztuki 12a1 i 12a2 oraz 12b1 i 12b2): Gra drużynowa,
  20. 2 dodatkowe plansze graczy (13a i 13b): Wariant solo,
  21. 18 żetonów tarcz: Tarcze.
Ostrzeżenie! Produkt zawiera małe elementy. Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.

Menu