Vikings Gone Wild (edycja polska)

New product

Vikings Gone Wild – gra karciana z mechaniką budowania talii, która stworzona została na podstawie znanej gry internetowej.

More details

149,90 zł

- +

Dostępność: W magazynie
czas gryok. 60-90 minut
wiek graczyod 10 lat
liczba graczydla 2-4 graczy
Instrukcja: polska
Wydanie: polskie
 
Opis

Vikings Gone Wild – gra karciana z mechaniką budowania talii, która stworzona została na podstawie znanej gry internetowej. Sukces wszystkich polskich edycji Dominiona i niesłabnąca jego popularność, jak także zainteresowanie jakie wciąż na nowo wzbudzają wszystkie deckbuildingi, bez dwóch zdań pozwala założyć, że jest to jedna z najpopularniejszych mechanik na rynku.

Deckbuilding są szybkie (stosunkowo krótki czas rozgrywki – zarówno w porównaniu do gier planszowych, jak i karcianych), pozwalają na dynamiczną i ciekawą rozgrywkę, są łatwe do wytłumaczenia i przyswojenia (w końcu większość zasad jest na kartach), każda gra jest inna (wielość kart daje nieskończone wręcz możliwości kombinacji) i frajda z budowania działającej „machiny karcianej” jest olbrzymia. Vikings Gone Wild posiada oczywiście wszystkie te cechy – jest to prawdziwy, z dużej litery pisany deckbuilding. Jednak posiada także szereg cech, które tworzą z niego coś zupełnie nowatorskiego. I to pokochaliśmy.

Po pierwsze – interakcja między graczami. W wielu deckbuildingach element ten albo nie występuje w ogóle, albo jest jedynie dodatkiem – gracze budują swoje kombinacje, starają się je z każdą turą udoskonalić i na tym skupiają się w głównej mierze. Oczywiście, można podbierać karty, oczywiście, można rzucić na kogoś małe minusowe punkty, ale nie jest to droga prowadząca do zwycięstwa. W Vikings Gone Wild jest inaczej – tutaj atakowanie innych graczy i ich budynków jest jedną z najważniejszych części tury. I wypada świetnie. Nie tylko wreszcie można zrobić coś złośliwego – użyć mechaniki swojej w pocie czoła wypracowanej taktyki, żeby pokazać komuś, gdzie jego miejsce, ale także nie powoduje to ogólnej frustracji. Każdego gracza można zaatakować raz i przede wszystkim – atak przeprowadzony na wrogie osady nie pociąga wielu negatywnych efektów na zaatakowanego gracza, nie niszczy jego z trudem ułożonego planu, raczej skupia się na tym, aby atakujący mógł zdobyć jak najwięcej drogocennych punktów. Jakby tego było mało – gracz atakowany może się bronić. I znów – nie niszczy machiny wojennej przeciwnika za jednym zamachem, po prostu stara się, aby gracz nie zdobył punktów zwycięstwa. Dzięki temu prostemu rozwiązaniu gra nabiera charakteru i łamie znane deckbuildingowe schematy.

Po drugie – pełna gra. Tak, deckbuildingi są zazwyczaj proste, wykorzystują jedno, czy dwa fajne nowe rozwiązania, ale w większości różnią się, nie oszukujmy się, często tylko klimatem. Dopiero dodatki – o tak, dodatki dodają różne rzeczy, które znacznie wzbogacają rozgrywkę i tworzą poczucie grania „w pełną grę” (i zazwyczaj działają w taki sposób, aby można było dostosowywać ją na różne sposoby pod własny gust). Vikings Gone Wild pod tym względem jest inny – mnogość specjalnych kart (tor Odyna, walki, misje do wykonania etc.) na planszy powoduje, że czujemy się jakbyśmy grali od początku w grę, która jest rozbudowana przez rozszerzenia. Dodając tę jej cechę do dynamiki rozgrywki, za którą odpowiada interakcja między graczami – otrzymujemy grę z mechaniką talii, która naprawdę wyróżnia się w gąszczu innych tego typu produktów.

No i wreszcie klimat. Wszyscy kochamy wikingów, to fakt. Vikings Gone Wild posiada świetną, komiksową grafikę, która oddaje szalony klimat tego, co dzieje się na stole. Za karty płacimy piwem i sztabami złota, nasi wojownicy wyglądają jak wyciągnięci z przygód Asteriksa i Obeliksa, mamy bojowe niedźwiedzie w zbrojach…i mnóstwo innych rzeczy. Spójrzcie na grafiki, obejrzyjcie okładkę – nie będziecie zawiedzeni.


Zawartość pudełka:

  1.     plansza
  2.     12 kart wielkiej hali
  3.     4 talie początkowe po 10 kart
  4.     14 kart umocnień
  5.     18 kart jednostek
  6.     52 karty budynków
  7.     40 kart ścieżki odyna
  8.     8 kart bonusów końcowych
  9.     12 kart łaski bogów
  10.     20 kart misji
  11.     znacznik pierwszego gracza
  12.     4 arkusze graczy
  13.     4 karty pomocy
  14.     25 beczek piwa
  15.     25 sztab złota
  16.     20 żetonów konstrukcji / uszkodzeń
  17.     16 znaczników graczy
Ostrzeżenie! Produkt zawiera małe elementy. Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
 
Informacje z BGG
Autor: Julien Vergonjeanne
Miejsce w rankingu: 798
Ocena użytkowników: 7.32846 /10.0
Gra wykorzystuje mechaniki: Deck / Pool Building, Hand Management
Link do strony gry w portalu boardgamegeek

Menu