Anachrony (edycja polska)

New product

Zbliża się koniec 26 wieku. Ziemia odbudowuje się po katastrofalnej eksplozji, która wieki temu zgładziła większość populacji i spowodowała, że większość powierzchni nie nadaje się do zamieszkania z powodu nieprzyjaznych ludziom warunków pogodowych.

More details

Limited special offer

224,90 zł

249,90 zł

- +

Dostępność: W magazynie
czas gryok. 30 -120 minut
wiek graczyod 15 lat
liczba graczydla 1-4 gracza
Instrukcja: polska
Wydanie: polskie
Wydawca: Albi
 
Opis

XXVI wiek, Nowa Ziemia. Świat się zmienił. Planeta powoli podnosi się po Dniu Oczyszczenia: dniu, w którym eksplozja nieznanego pochodzenia o katastrofalnym zasięgu wstrząsnęła całą Ziemią. Większość ludności została zgładzona, a znaczna część powierzchni Ziemi przestała nadawać się do zamieszkania.

Nikt nie wiedział co tak naprawdę spowodowało apokalipsę - jedyne co mogli zrobić ocaleni, to szukać schronienia i poczekać aż opadnie pył.

Resztki ludzkości rozdzieliły się na cztery kompletnie różne obozy wyznające ideologie zwane Ścieżkami:

  • wyznawcy pokoju obrali Ścieżkę Harmonii, żyjąc w jednej z niewielu ocalałych kolebek natury, pełnej flory i fauny,
  • surowi wyznawcy Ścieżki Dominacji przemierzają oceany w olbrzymim statku-metropolii,
  • przebiegli wyznawcy Ścieżki Postępu patrzą z góry na Ziemię ze swojego latającego miasta,
  • pobożni wyznawcy Ścieżki Zbawienia, mieszkający w rozległych podziemnych korytarzach i komnatach.

Między wyznawcami ścieżek panuje kruchy pokój, lecz żyją prawie w zupełnym odosobnieniu. Ich jedynym punktem spotkań jest stolica, ostatnie niezależne miasto na Ziemi, prowadzone przez globalny organ zarządzający: Radę Światową.

Wiele lat później odkrywcy znaleźli bogate źródło nieznanej substancji w Strefie Zero Dnia Oczyszczenia. Wytrzymałe i lekkie Neutronium, jak nazwali je odkrywcy, okazało się niezastąpione jako materiał budowlany.

Dla upamiętnienia trzechsetnej rocznicy dnia apokalipsy, Rada Światowa rozpoczęła budowę pięciu monumentów zrobionych w całości z Neutronium i reprezentujących cztery ścieżki oraz stolicę świata. Gdy rozpoczęły się obchody rocznicy, delegacje czterech Ścieżek stały się świadkami najbardziej przełomowego zdarzenia od czasu Oczyszczenia.

Film reklamujący anglojęzyczną wersję gry.

Anachrony wcielasz się w lidera jednej ze ścieżek ideologicznych Nowej Ziemi: Harmonii, Dominacji, Postępu lub Zbawienia. Twoim głównym celem jest przygotowanie się na nadchodzące uderzenie asteroidy, zabezpieczenie przyszłości dla swoich ludzi i przezwyciężenie pozostałych trzech Ścieżek, by stać się dominującą ideologią, która ukształtuje przyszłość ludzkości.

Rozgrywka toczy się przez maksymalnie siedem rund zwanych erami, które reprezentują kilka lat. Po czwartej erze następuje uderzenie asteroidy, które zmienia to, jak rozgrywane są pozostałe ery i rozpoczyna odliczanie do końca gry.

Rozgrywka Anchrony składa się z trzech głównych mechanik:

  • zasilania i używania egzoszkieletów,
  • wykonywania akcji robotnikami,
  • używania podróży w czasie.

Dwupoziomowa mechanika zarządzania pracownikami

System zarządzania robotnikami w Anachrony obejmuje cztery różne typy pracowników, wyróżniających się między sobą mocnymi i słabymi stronami.

Niektóre akcje są domyślnie dostępne dla poszczególnych pracowników, podczas gdy inne są możliwe tylko dzięki specjalnej formie wzmocnienia i ochrony - egzoszkieletowi. Pracownicy i egzoszkielety są zarządzane osobno, lecz do sukcesu potrzebujesz obu.

Zarządzanie zasobami w czasie

Dzięki szczelinom w czasie łączącym przeszłość z teraźniejszością, liderzy mogą poprosić o użyczenie zasobów od siebie samych z przyszłości. Te dobra mogą znacząco wzmocnić rozwój gracza, jednak nie ma nic za darmo - w późniejszych erach pętla musi zostać zamknięta, a zasoby należy przesłać w przeszłość!

Wtrącanie się w kontinuum czasoprzestrzenne niesie ze sobą ogromne ryzyko - jeśli pętla nie zostanie zamknięta, tymczasowe anomalie zaczną rozrywać teraźniejszość...

Rozwijaj się, przygotowuj i przetrwaj kataklizm

Rozgrywkę w Anachrony silnie determinuje punkt zwrotny w postaci uderzenia asteroidy. To zdarzenie zmieni dostępne akcje, otworzy nowe możliwości i rozpocznie odliczanie do końca gry. Dzięki starannemu planowaniu i przygotowaniu gracze mogą nawet wykorzystać efekty katastrofy.

Anachrony to przede wszystkim:

  • fascynujące połączenie świata science-fiction i niezwykłej historii,
  • zarządzanie pracownikami i zasobami przeplecione ekscytującymi podróżami w czasie,
  • kilka różnych typów pracowników, każdy posiadający inne mocne i słabe strony,
  • świetnie zbalansowana rozgrywka, zarówno w trybie solo, jak i na dwóch, trzech, czy czterech graczy - każdy uczestnik rozgrywki obiera całkowicie inną ścieżkę rozwoju,
  • duża regrywalność, którą gra zawdzięcza zróżnicowanym umiejętnościom postaci i dużej ilości dróg prowadzących do zwycięstwa,
  • duża możliwość zawiązywania sojuszy podczas gry, knucia spisków, tymczasowej kooperacji,
  • dwa dodatkowe tryby gry dla bardziej zaawansowanych graczy!

Zawartość pudełka:

  1. plansza główna
  2. 4 plansze graczy
  3. 4 dwustronne plansze ścieżki
  4. 80 znaczników robotników
  5. kostki i żetony zasobów
  6. 24 żetony rdzeni zasilających
  7. 66 żetonów punktów zwycięstwa
  8. 30 znaczników kropli wody
  9. 24 sześciokątne znaczniki egzoszkieletów
  10. 4 dwustronne karty pomocy
  11. 8 kart liderów
  12. 4 banery graczy z plastikowymi podstawkami
  13. 8 znaczniki podróży w czasie i morale
  14. 32 znaczniki ścieżki
  15. 36 karfli Warpu
  16. 60 kafli budynków
  17. 11 kart puli rekrutacji
  18. 11 kart puli wydobycia
  19. 12 dwustronych kafli osi czasu
  20. 1 kafel uderzenia
  21. 18 kafli superprojektów
  22. 2 kości badań
  23. kość paradoksu
  24. dwustronny kafel akcji ewakuacji
  25. 12 kafli anomalii
  26. 45 kafli przełomu
  27. 15 kafli upadającej stolicy
  28. 9 kafli niedostępnych heksów
  29. 8 kart warunków końcowych
  30. 16 kart początkowych zasobów
  31. 1 notes punktacji
  32. 16 żetonów paradoksu
  33. plansza "Dzień Sądu"
  34. 10 eksperymentów 1. poziomu
  35. 10 eksperymentów 2. poziomu
  36. 1 karta warunku końcowego
  37. 2 kości trajektorii
  38. 1 żeton "Ocelenie Ziemi"
  39. 1 żeton "Przypieczętowanie Losu"
  40. plansza chronobota
  41. baner chronobota
  42. 6 znaczników egzoszkieletów w kształcie heksów
  43. 8 kafli Warpu Chronobota
  44. 6 żetonów Chronobota
  • kość Chronobota
Ostrzeżenie! Produkt zawiera małe elementy. Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
 
Informacje z BGG
Autor: Dávid Turczi, Richard Amann, Viktor Peter
Miejsce w rankingu: 53
Ocena użytkowników: 8.12242 /10.0
Gra wykorzystuje mechaniki: Action Point Allowance System, Card Drafting, Dice Rolling, Set Collection, Variable Player Powers, Worker Placement
Link do strony gry w portalu boardgamegeek
 
Dodatki

Menu