Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka

0
- 0 opinii

New product

W latach 1803-1806 ekspedycja Lewisa i Clarka była pierwszą amerykańską wyprawą, która przemierzyła kontynent północnoamerykański od Missisipi po wybrzeże Pa

More details

Limited special offer

83,50 zł

99,50 zł

- +

Dostępność: wysyłka 24 godziny
czas gryok. 60-90 minut
wiek graczyod 14 lat
liczba graczydla 2-4 graczy
Instrukcja: polska
Wydanie: polskie
Wydawca: Rebel
 
Opis

W latach 1803-1806 ekspedycja Lewisa i Clarka była pierwszą amerykańską wyprawą, która przemierzyła kontynent północnoamerykański od Missisipi po wybrzeże Pacyfiku i z powrotem. W trakcie tych trzech lat dowódcy wyprawy, Meriwether Lewis i William Clark, wraz z sierżantami Gassem i Ordwayem zapisali wiele stron dzienników podróży, opisując w nich między innymi nowe odkryte rośliny i gatunki zwierząt oraz nanosząc na mapy dotąd nieznane Amerykanom fragmenty kontynentu.

Instrukcje Prezydenta Jeffersona – 20 czerwca 1803 r.
Celem Waszej misji jest zbadanie rzeki Missouri, jej biegu i połączenia z wodami Oceanu Spokojnego w nadziei na znalezienie możliwie najłatwiejszej i praktycznej drogi wodnej w celu usprawnienia transportu handlowego.

Począwszy od ujścia Missouri, należy przeprowadzić pomiary wysokości poziomu wód w różnych punktach rzeki, w szczególności w miejscach, gdzie z rzeką łączą się jej dopływy oraz na jej przełomach, przy wysepkach i innych charakterystycznych miejscach. Bieg rzeki pomiędzy tymi punktami należy zbadać za pomocą kompasu, logu i pomiaru czasu i uzupełnić o bezpośrednią obserwację. Powinno się także pamiętać o poprawkach kompasu i notować je na różnych etapach wyprawy.

Szczególnie ważne jest poznanie ludów zamieszkujących tereny, przez które przechodzić będzie ekspedycja, aby zainicjować późniejsze kontakty handlowe. Waszym zadaniem będzie więc jak najdokładniejsze zbadanie, o ile warunki i okoliczności podróży pozwolą, następujących zagadnień:

  1.     nazw i liczebności napotkanych społeczności;
  2.     posiadanych przez nie majątków;
  3.     ich stosunków z innymi plemionami i społecznościami;
  4.     języka, tradycji i miejsc kultu;
  5.     codziennych zajęć związanych z rolnictwem, rybołówstwem, polowaniem, wojną, sztuką i innych;
  6.     sposobów odżywiania się, ubierania i warunków mieszkaniowych;
  7.     nękających ich chorób i stosowanych na nie lekarstw;
  8.     moralnych i fizycznych cech, które odróżniają je od znanych nam plemion;
  9.     praw i obyczajów;
  10.     produktów, którymi moglibyśmy z nimi handlować.

Inne elementy warte uwagi to:

  1.     rodzaj gleby i ukształtowanie terenu, rozmiar i rodzaj produkcji warzyw, szczególnie gatunków nieznanych Amerykanom;
  2.     zwierzęta zamieszkujące tamte tereny, szczególnie gatunki nieznane w Stanach Zjednoczonych;
  3.     produkcja i wydobycie każdego rodzaju, ale w szczególności metali, wapienia, węgla kamiennego i saletr;
  4.     solanki i wody mineralne, łącznie z pomiarem temperatury tych ostatnich oraz wszelkimi danymi umożliwającymi lepsze ich poznanie;
  5.     obecność struktur wulkanicznych;
  6.     klimat, temperatura powietrza, proporcje dni deszczowych, pochmurnych i pogodnych, częstotliwość występowania burz, gradobicia i śniegu, miejsce występowania i grubość pokrywy lodowej, siłę wiatrów w różnych porach roku, czas kwitnienia określonych gatunków roślin, czas przebywania na danym terenie określonych gatunków ptaków, gadów i owadów.


W grze wcielasz się w rolę jednego z dowódców ekspedycji: Lewisa, Clarka, Gassa lub Ordwaya. Twoim celem jest zebranie w dzienniku jak największej ilości wiedzy i tym samym dołożenie osobistej cegiełki do rozwóju nauki.

W swoim Dzienniku możesz odnotowywać trzy rodzaje danych:

  1.     Geograficzne ‒ odwzorowujesz obszary, przez które przechodzisz;
  2.     Biologiczne ‒ odkrywasz nowe gatunki roślin i zwierząt;
  3.     Etnologiczne ‒ poznajesz nowe plemiona Indian północnoamerykańskich i badasz ich kulturę.

W trakcie gry zdobywasz karty Odkryć, które umieszczasz w swoim Dzienniku. Na koniec gry zwycięzcą zostaje gracz o największej liczbie punktów Odkryć.

W grze występują trzy metody zdobywania punktów zwycięstwa. Na koniec gry gracz dodaje:

  1.     punkty widniejące na kartach Odkryć znajdujących się w Dzienniku gracza;
  2.     punkty za zestawy zwierząt lub roślin różnych gatunków, które gracz opisał w swoim Dzienniku;
  3.     punkty związane z pozycją w rankingu liczebności tipi, na kartach Odkryć w swoim Dzienniku i kartach Plemion w swojej Strefie Akcji. Tipi reprezentują wiedzę gracza o plemionach Indian północnoamerykańskich zamieszkujących tereny zachodnie.

Gracz, który myśli o zwycięstwie, musi zaopatrywać się w coraz to nowe karty Plemion i Odkryć. Rzuty kośćmi determinują Akcje, jakie gracz może wykonać.

Zawartość produktu:

  1.     1 plansza do gry
  2.     30 kolorowych kości
  3.     55 dwustronnych kart Plemion/Odkryć (rozmiar kart 63,5x88mm)
  4.     4 plansze graczy
  5.     1 instrukcja
Ostrzeżenie! Produkt zawiera małe elementy. Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
 
Informacje z BGG
Autor: Cédrick Chaboussit
Miejsce w rankingu: 537
Ocena użytkowników: 7.20455 /10.0
Gra wykorzystuje mechaniki: Deck / Pool Building, Dice Rolling, Set Collection, Worker Placement
Link do strony gry w portalu boardgamegeek
 
Opinie

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać opinie.

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Duuuszki (Duszki)

53,50 zł
Wysyłka w 24 godziny

Kolejka (edycja polska)

85,50 zł
Wysyłka w 24 godziny

Jaipur

59,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Innowacje

91,50 zł
Wysyłka w 24 godziny

Jenga Kolorowa Duża

39,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Lorenzo il Magnifico (edycja polska)

139,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Eldritch Horror: Przedwieczna Groza – Zaginiona Wiedza

99,90 zł
Na zamówienie - wysyłka do 5 dni

Dixit

95,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Dobble

39,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Puerto Rico (edycja 2016)

129,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Roll for the Galaxy (edycja polska)

179,90 zł
Na zamówienie - wysyłka do 5 dni

Mały Książę: Droga do Gwiazd (edycja filmowa)

66,90 zł
Na zamówienie - wysyłka do 5 dni

Posiadłość Szaleństwa – druga edycja: Za Progiem

109,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

7 Cudów Świata: Babel

99,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Impuls (edycja polska) + poprawione karty

79,95 zł
Wysyłka w 24 godziny

Abyss (Głębia)

119,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Dungeon Lords: Happy Anniversary

289,90 zł
Na zamówienie - dostawa do 14 - 21 dni

Eldritch Horror: Przedwieczna Groza – Tajemnicze Ruiny

109,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Army Painter - Goblin Green

8,50 zł
Na zamówienie - dostawa do 14 dni

Army Painter - Shining Silver

8,99 zł
Na zamówienie - dostawa do 14 dni

Zombiaki Ameryki

119,99 zł
Wysyłka w 24 godziny

Army Painter - Desert Yellow

8,50 zł
Wysyłka w 24 godziny

Puzzle 1000 el. PHIL KOCH Letni spacer

35,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Star Realms - gra karciana

44,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Władca Pierścieni LCG – Zdrada Sarumana

103,00 zł
Na zamówienie - wysyłka do 5 dni

Favor of the Pharaoh

202,50 zł
Na zamówienie - dostawa do 14 dni

Terraformacja Marsa (edycja gra roku)

129,50 zł
Wysyłka w 24 godziny

Abyss: Kraken

68,95 zł
Wysyłka w 24 godziny

Prezencik

30,60 zł
Wysyłka w 24 godziny

Koszulki na karty Rebel (70x120 mm) "Tarot" - 100 sztuk

11,99 zł
Wysyłka w 24 godziny

INNI KLIENCI SPRAWDZALI RÓWNIEŻ:

Story Cubes: Batman

46,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Justice League: Hero Dice – Batman

67,50 zł
Wysyłka w 24 godziny

Skąpiec

42,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Las Vegas

89,90 zł
na zamówienie - wysyłka do 14 dni

Parszywa 15

42,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Menu