Descent: Wędrówki w Mroku

4
- 11 opinii

GA119

New product

Mennara to kraina przepełniona magią, tajemnicami i przygodą. Głęboko pod powierzchnią ziemi czają się przerażające potwory oraz źli przestępcy, knujący

More details

249,90 zł

Dostępność: produkt niedostępny
czas gryok. 120-150 minut
wiek graczyod 14 lat
liczba graczydla 2-5 graczy
Instrukcja: polska
Wydanie: polskie
Wydawca: Galakta
 
Opis

Mennara to kraina przepełniona magią, tajemnicami i przygodą. Głęboko pod powierzchnią ziemi czają się przerażające potwory oraz źli przestępcy, knujący spisek, który ma pogrążyć ziemię w zaciemnieniu. Najmroczniejsze zakątki lasów skrywają rzeczy, o których lepiej zapomnieć. W górach zbierają się hordy żądnych krwi bestii, których sensem życia jest obrócenie wszystkiego w krwawą łaźnię. Za całym tym złem i nieprawością stoi On, Pan Ciemności, skryte zagrożenie, które chce podporządkować losy całego królestwa swym mrocznym planom. Na szczęście Mennara jest także krainą bohaterów. Bohaterów o bystrym umyśle, silnym ciele oraz sercu przepełnionym męstwem i odwagą. Bohaterów o różnych kształtach i rozmiarach, pochodzących z różnych ras, podążających w życiu różnymi ścieżkami. Bohaterów takich jak ty…

Nowi bohaterowie, nowe potwory i zupełnie nowa przygoda

W pudełku z grą znajdować się będzie osiem niepublikowanych dotychczas scenariuszy, w których bohaterowie będą musieli zmierzyć się z prawie czterdziestoma nowymi potworami dziewięciu rodzajów. Dzięki wprowadzonemu w tym wydaniu systemowi punktów doświadczenia, gracze będą mieli pełną kontrolę nad rozwojem swej postaci. Wraz ze zdobywaniem doświadczenia gracze będą mogli pozyskiwać nowe umiejętności, które dołączą do dotychczasowych zdolności ich bohatera. Ponadto w grze dostępny będzie innowacyjny system wyboru postaci, a wszystko razem sprawi, że graczom przyjdzie zmierzyć się z czającymi się w Terrinoth zagrożeniami, które są zupełnie różne od wszystkiego, z czym mieli dotychczas do czynienia.

Usprawnione zasady pozwalają na bardziej dynamiczna rozgrywkę

Dzięki licznym poprawkom, które miały na celu uczynienie zasad bardziej przystępnymi, gra Descent zapewnia emocjonującą, trzymającą w napięciu grę z minimalnymi przestojami pomiędzy turami poszczególnych graczy. Kości obrony rozwiązują problem „matematycznego obliczania obrony”, a krótsze wyprawy z licznymi punktami pośrednimi oznaczają, że nawet najbardziej zabiegane grupy graczy będą mogły znaleźć chwilę na partię w tę doskonałą grę. Wszelkie istotne statystyki oraz efekty są w jasny sposób opisane na powiązanych z nimi kartach, dlatego spokojnie możecie odłożyć instrukcję do pudełka!

Zawartość produktu:

  1. instrukcja
  2. księga scenariuszy
  3. 8 figurek bohaterów
  4. 38 figurek potworów
  5. 9 specjalnych kostek
  6. prawie 250 kart
  7. 48 elementów modularnej planszy
  8. ponad 150 żetonów
Ostrzeżenie! Produkt zawiera małe elementy. Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
 
Informacje z BGG
Autor: Daniel Clark (I), Corey Konieczka, Adam Sadler, Kevin Wilson
Miejsce w rankingu: 55
Ocena użytkowników: 7.80426 /10.0
Gra wykorzystuje mechaniki: Action Point Allowance System, Dice Rolling, Grid Movement, Hand Management, Modular Board, Partnerships, Variable Player Powers
Link do strony gry w portalu boardgamegeek
 
Dodatki
 
Opinie
Napisany przez dnia 2015-06-01
4
Descent II ed. to niezwykle udane ulepszenie swojej poprzedniczki, która aż roiła się od niedomówień, niejasności i bubli w instrukcji, niemniej była bardziej obszerna od obecnego wydania, a ilość elementów (kafelków planszy, kart figurek potworów i herosów) wprost wysypywały się z gigantycznego pudełka. W nowej (drugiej) edycji nie ma tego aż tyle i jest ona sporo uszczuplona od pierwowzoru, niemniej teraz zasady są znormalizowane, wolne od błędów jedynki. Gra wymiata fabularnie oraz jakościowo. Jeżeli można ten tytuł do czegoś porównać, to Descent przypomina przeniesione Baldur's Gate albo Diablo z wersji komputerowej na planszę, gdzie kwintesencją jest kooperacja i obranie takiej strategii, żeby skopać mrocznego władcę.Teraz minusy.Do samej rozgrywki przyczepić się nie mogę. To o czym należy wspomnieć to tłumaczenie. Osobiście polecam zakupić wersję anglojęzyczną. Grałem w oba wydania: ang. oraz pol. i muszę stwierdzić, że w wersji wydanej przez Galaktę [b]są błędy ()[ b] w tłumaczeniu; zarówno w instrukcji, księdze przygód jak i na kartach potworów, kartach klas herosów oraz w cechach jednej postaci. Może to mankamenty (ponieważ errata jest dostępna na stronie wydawcy i jak ktoś chce to może sobie ją wydrukować), niemniej cecha Smoka Cienia o nazwie CIEŃ, która w ang. wersji brzmi trochę inaczej niż w wersji polskiej a diametralnie zmienia zasady dla tej figurki dalej nie została poprawiona przez zespół Galakty : Moim zdaniem jak na grę za 250zł błędów tak rażących być w ogóle nie powinno.Sama gra dostaje ode mnie mocne [b]5[ b], za tłumaczenie dla wydawcy [b]trója[ b].
Zakupione w naszym sklepie
Napisany przez dnia 2014-11-26 Zakupiono w naszym sklepie
4
Swietna gra, proste regóły, dość łatwe wprowadzanie nowych graczy i dość szybkie przygotowanie gry. Rozgrywka przypomina bardzo uproszczone RPG ograniczone do samych walk.
Zakupione w naszym sklepie
Napisany przez dnia 2013-08-10 Zakupiono w naszym sklepie
4
Fajna gra, ma trochę mankamentów1) nie jest zbalansowana zbyt dobrze (np. krasnolud berseker to maszyna do zabijania, podobnie nekromanta) 2) kilka mechanik preferuje dziwne zachowania (np. grającemu złem opłaca się w pierwszej części przygody odpuścić, jedynie opóźniać graczy potworami i zbierać jak najwięcej kart aby w drugiej cześć finale mieć cała talię na ręku)3) kilka nie do końca trafnych zasad (np. zasięg widzenia, praktycznie wszyscy wszytko widzą chociaż logicznie ktoś jest schowany)Grę oceniam jako bardzo dobrą, gra się fajnie szczególnie jak mamy luźna ekipę gdzie gracze robią wiele błędów ale i grający złem gra pod historię. Przy wytrawnych (czyt. drętwych) graczach trochę robią się szachy z tej gry (liczenie pól, blokowanie przejść, chomikowanie kart, wybieranie do rozwoju tylko najsilniejszych kart zdolności)
Zakupione w naszym sklepie
Napisany przez dnia 2013-05-30 Zakupiono w naszym sklepie
4
Gra jest bardzo fajna, przypomina klimatem Baldurs Gate czy Icewind Dale w które dawniej grywałem i już samo to wspomnienie jest wiele warte. Zasady są proste, dobrze się gra choć wiele zależy od szczęścia. Jest wiele scenariuszy, można grać całą kampanię i jest to bardzo wdzięczne. Czasami ma się wrażenie, że jedna ze stron ma zdecydowaną przewagę, a wynika to z losowości, bo drugiej nic się nie udaje. Mi się wydaje, że gracze mają większą zabawę niż mistrz gry. Bohaterowie są praktycznie nieśmiertelni, jakoś tak giną i zaraz wracają, bez żalu, bez emocji. Mistrz gry dostaje za to po prostu kartę. Nawet nie chodzi mi o zaden balans, to jest jak z nieśmiertelnym samurajem, staje się coraz gorszym szermierzem. Natomiast smok ma życia o połowę mniej niż bohaterowie i potrafi zginąć w jednym podejściu. Czasami więc ta gra z rpg zamienia się w zwykły slasher. Oczywiście, że przy dobrych rzutach smok może nawet nie być draśnięty, ale nie budzi on większego szacunku. Pomimo tych wad gra jest bardzo fajna, zawiera tonę figurek więc całość wygląda niezwykle okazale na planszy. Coś mi jednak w tej grze przeszkadza i nie pozwala wystawić maksymalnej oceny, czegoś mi brakuje. Być może po prostu mam zbyt duże oczekiwania wobec tego tytułu, coś jakby miana gry idealnej. Taką moim zdaniem jest Mage Knight która w moim rankingu bije Descenta znacznie.Należy pamiętać, że ktoś musi wcielić się w mistrza gry i grać przeciwko reszcie, może nie być to łatwe zadanie dla przypadkowej osoby, a może być idealne dla gracza kochającego rywalizację więc jest to dodatkowa wada zaleta gry. Reasumując, gra warta polecenia, sklep zdecydowanie znakomity.
Napisany przez dnia 2012-12-09
5
Gra jest świetna, po ciągłym graniu w mózgożerne Eurogry i bezowocnym poszukiwaniu jakiegoś Dungeon Crawlera w akceptowalnej do przyjęcia formie wreszcie trafiliśmy na naprawdę dobry tytuł. Polecam wszystkim, a dla RPG owców. którym już od paru ładnych lat brak czasu aby zagrać w DD albo WFRP ten tytuł to absolutny MUST HAVE.
Zakupione w naszym sklepie
Napisany przez dnia 2012-11-13 Zakupiono w naszym sklepie
5
[quote name=Ravenan] Jakie są wasze doświadczenia do tej pory? Macie pomysł jak zmienić zasady by mieli wyzwanie, ale mieli szansę? Czy histeryzuję i będzie lepiej? Póki co przegrałem 2 razy pierwszą krew i 5 innych przygód wygrałem.[ quote]Wg. mnie ogólny stopień trudności dla herosów jak i dla M.W. zależy w głównej mierze nie JAK się gra, lecz Z KIM. Miałem bardzo podobne i mieszane uczucia ja Ty, gdy rozegrałem partię (jako M.W.) z nowicjuszami. Naprawdę myślałem, ze gra jest zepsuta. Jakież było moje zdziwienie, gdy po dołączeniu do rozrgywki kilku kumpli, którzy w I edycje grali ponad rok (i w ogóle w te klocki nieźle obcykani) nie dali mi szans na wygraną juz w Prologu (Pierwsza krew).Tak więc mogę zapewnić, że balans istnieje, ba jestem skłonny twierdzić że jest prawie idealny. Może po prostu zasiądź za sterami bohatera? Jeśli jesteś doświadczonym graczem i tak sam nie przeważysz szali zwycięstwa, jako że po stronie bohaterów największą rolę odgrywa zgranie zespołu a nie indywidualność.
Zakupione w naszym sklepie
Napisany przez dnia 2012-11-13 Zakupiono w naszym sklepie
5
Ja natomiast mam mieszane uczucia. Bohaterowie mają oprócz pierwszej krwi (tam chyba nie mogą przegrać) znikome szanse na wygraną. No może w grubym goblinie mają szansę, ale na wygraną tam jest bardzo łatwy patent grając mrocznym władcą. Przyznam się, że na razie nie grałem przygód rozdziału drugiego, ale po pierwszym, gdy praktycznie nie mają szansy zbierać kasy nie wygląda to dobrze. Musiałbym się podkładać by mieli jakiś fun z tego, ale przecież nie o to chodzi. Ja też mam mieć fun. Zaznaczę, że grałem z 2 bohaterami... Poza tym pomysł świetny biorąc pod uwagę kampanię i prostotę zasad, ale chyba będę musiał zmienić podejście i wejść bardziej w story telling i prowadzenie własnych przygód niż robienie tych scenariuszy bo posiadając tyle narzędzi by powstrzymać bohaterów (robienie talii, pułapki, dobieranie otwartych grup potworów do klas postaci) jestem w stanie po prostu zatrzymać bohaterów na długą chwilę w jednym miejscu mapy i roztrzaskać swoje objective`y. Albo to może taki ze mnie propleja bądź po prostu więcej graczy potrzebuję... Jakie są wasze doświadczenia do tej pory? Macie pomysł jak zmienić zasady by mieli wyzwanie, ale mieli szansę? Czy histeryzuję i będzie lepiej? Póki co przegrałem 2 razy pierwszą krew i 5 innych przygód wygrałem.
Zakupione w naszym sklepie
Napisany przez dnia 2012-11-05 Zakupiono w naszym sklepie
5
Gra jest świetna Po tygodniu obcowania z nią zagrałem dopiero 1 3 wszystkich dostępnych przygód.Biorąc pod uwagą, że mając do wykorzystania 8 klas postaci z pewnością nie da się poznać wszystkich kombinacji podczas pierwszego podejścia do rozgrywki, gra powinna zając naprawdę wiele długich wieczorówZdecydowanie polecam :D
Zakupione w naszym sklepie
Napisany przez dnia 2012-11-02 Zakupiono w naszym sklepie
5
Marka Descent to klasa sama w sobie. Druga edycja usuwa niedoskonałości, które były w pierwszej, zwłaszcza z dodatkami komplikującymi rozgrywkę. Teraz gra się szybciej, przygody są emocjonujące, chociaż zasady nieco prostsze, nie ujmuje to uroku grze.Przesyłka dotarła w doskonałym stanie, w sumie mnie to nie zdziwiło po tak opancerzonym opakowaniu. Polecam
Zakupione w naszym sklepie
Napisany przez dnia 2012-10-31 Zakupiono w naszym sklepie
5
Dungeon crawler do którego rozegrania nie potrzebujesz 8 godzin. Pomysł z podziałem kampanii na krótsze przygody doskonale sprawdza się w grupie, która nie ma dużo czasu na rozgrywanie złożonych gier.Pudło jest wypełnione po brzegi , ale w danej chwili korzystamy tylko z części elementów, więc setup lochów i postaci jest znośnie trudny i długi...Gra wykonana na najwyższym poziomie i bardzo grywalna już od dwóch osób.Zagraliśmy dotąd 3 mapy i chcemy więcej...
Strona: 12

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać opinie.

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Descent: Trzęsawiska Trolli

129,90 zł
dostawa do 3 dni

Sakiewka Nuklearna

13,50 zł
Wysyłka w 24 godziny

Warhammer Inwazja Marsz Potępionych

90,00 zł
na zamówienie - wysyłka do 5 dni

Posiadłość Szaleństwa: Zakazana Alchemia

109,90 zł
dostawa do 3 dni

Rój - dodatek Komar (The Mosquito)

12,70 zł
Wysyłka w 24 godziny

Eclipse

239,90 zł
Na zamówienie - wysyłka do 5 dni

Cardline: Zwierzęta

47,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Piętaszek

45,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Dixit Odyssey

99,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Koszulki FFG Standard American 50 szt.

11,50 zł
Dostawa do 5 dni

Chicago Express Rozszerzenie

33,95 zł
Wysyłka w 24 godziny

Koszulki FFG Standard 50 szt.

11,99 zł
Na zamowienie - dostawa do 5 dni

List Miłosny

13,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Kość marmurowa 8 ścian

1,75 zł
Wysyłka w 24 godziny

Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie (Edycja Gra Roku)

165,90 zł
Przedsprzedaż - wysyłka ok. II połowa grudnia 2016

Woreczki strunowe 10cm x 15cm - 10 szt

1,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Descent: Journeys in the Dark 2nd Ed. Dice Pack

31,00 zł
Na zamówienie - wysyłka do 5 dni

Koszulki Ultra Pro - European 50 szt.

9,50 zł
Wysyłka w 24 godziny

Sakiewka bitewna- Niemcy

11,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Eldritch Horror: Przedwieczna Groza - Góry Szaleństwa

185,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Jungle Speed (nowa edycja)

55,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Tajemnice świątyni - układanka logiczna Smart Games

52,10 zł
Wysyłka w 24 godziny

Koszulki Pro-Fit sleeves, wewnętrzne 100 szt.

10,00 zł
Na zamowienie - dostawa do 5 dni

Agricola

150,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Board Game Sleeves - Mini American 50 szt.

8,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Kolejka

85,50 zł
Na zamowienie - dostawa do 5 dni

Rój - dodatek Biedronka (The Ladybug)

13,70 zł
Wysyłka w 24 godziny

Runewars (edycja polska)

249,90 zł
Na zamówienie do 5 dni

Descent: Wędrówki w mroku - Kruczy Dwór

130,90 zł
dostawa do 3 dni

Woreczki strunowe 15cm x 22cm - 5 szt

1,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Kod QR

Ostatnio przeglądane

Menu