Szczekociny 1794

0
- 0 opinii

STM002

New product

Na polach między Przybyszowem a Wywłą i Chebdziami doszło 6 czerwca 1794 roku do bitwy między armią powstańczą Naczelnika Tadeusza Kościuszki a połączonymi s

More details

55,00 zł

- +

Dostępność: wysyłka 24 godziny
czas grypowyżej 180 minut
wiek graczyod 12 lat
liczba graczydla 2-3 graczy
Instrukcja: polska
Wydanie: polskie
 
Opis

Na polach między Przybyszowem a Wywłą i Chebdziami doszło 6 czerwca 1794 roku do bitwy między armią powstańczą Naczelnika Tadeusza Kościuszki a połączonymi siłami prusko - rosyjskimi pod dowództwem króla pruskiego Fryderyka Wilhelma II. Armia polska przegrała starcie, ale zachowała zdolności operacyjne i wycofała się przez Małogoszcz i Kielce na Warszawę.

Ze względu na ten sam okres historyczny, większość założeń gry jest taka sama, jak w "Racławicach 1794". Mamy losową aktywację dowódców, która określa, które oddziały mogą się poruszać i atakować wręcz. To samo losowanie określa kolejność prowadzenia ostrzałów. W bitwie szczekocińskiej uczestniczyły znacznie większe siły, więc wprowadzono kilka usprawnień. Straty zaznaczamy żetonem pomocniczym "-1" i "-2". Jednostki, które przegrają starcie wręcz, są zdejmowane z planszy i umieszczane na torze etapów. Powracają w odpowiednim etapie. Punkty zwycięstwa zaznaczamy specjalnym żetonem na torze etapów, w zależności od wydarzeń na planszy (wygranie starcia, zdobycie wrogich dział). Kilka zasad oddaje specyfikę bitwy (aktywacja generała Pistora) i poszczególnych armii (pruska artyleria konna).

Przewaga ilościowa i jakościowa jest po stronie koalicji, ale Polacy również mają swoje atuty - liczna kawaleria na prawym skrzydle, która historycznie nie odniosła sukcesu w działaniach ofensywnych, może sprawić wiele kłopotu armii koalicyjnej.

Skala gry:

- jedno pole: 100 m

- piechota - kompanie; kawaleria - szwadrony; artyleria - od 2 do 8 dział;

- jeden etap - 12 minut

Czas rozgrywki zależy od agresywności graczy. Partię można skończyć w jedno popołudnie.

Dla graczy, którzy nie grali w "Racławice 1794", przygotowano mniejszy scenariusz - walki o Wywłę. Dzięki temu można szybko poznać mechanikę gry.

Zawartość produktu:

  1. plansza o wymiarach 68 x 98 cm
  2. 648 sztancowanych żetonów
  3. instrukcja (12 stron)
  4. kostka dziesięciościenna
Ostrzeżenie! Produkt zawiera małe elementy. Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
 
Informacje z BGG
Autor: Adam Niechwiej
Miejsce w rankingu: Nie dotyczy
Ocena użytkowników: 8 /10.0
Gra wykorzystuje mechaniki: Chit-Pull System, Hex-and-Counter
Link do strony gry w portalu boardgamegeek
 
Opinie

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać opinie.

Kod QR

Ostatnio przeglądane

Menu