Pan Lodowego Ogrodu

5
- 1 opinia

RI04

New product

Świat Midgaardu kryjący w sobie rasę istot rozumnych oraz magię, który z niewyjaśnionych przyczyn, utknął w rozwoju kulturowym i technicznym na poziomie

More details

242,90 zł

Dostępność: produkt niedostępny
czas gryok. 90-120 minut
wiek graczyod 14 lat
liczba graczydla 2-4 graczy
Instrukcja: polska
Wydanie: polskie
Wydawca: RedImp
 
Opis

Świat Midgaardu kryjący w sobie rasę istot rozumnych oraz magię, który z niewyjaśnionych przyczyn, utknął w rozwoju kulturowym i technicznym na poziomie uniwersum średniowiecznych wikingów. Świat, w którym interwencja naukowców z Ziemi burzy kruchy ład i porządek. Władza zyskana dzięki magii zmienia naukowców w ludzi opętanych żądzą zmieniania, naprawiania świata – bogów, którzy dla realizacji w ich mniemaniu szczytnych idei są w stanie poświęcić życie - oczywiście cudze, nie swoje.

Gracze wcielają się w rolę naukowców walczących o dominację Wybrzeża Żagli a także o pozostanie na Midgaardzie, bo wkrótce po nich na planetę przybywa doskonale wyszkolony Vuko Drakkainen z zadaniem odstawienia członków ekspedycji naukowej z powrotem na Ziemię lub w najgorszym wypadku musi zatrzeć po naukowcach wszelkie ślady. Czy gracze będąc czyniącymi bogami dadzą mu na to szansę?

Od pierwszej tury gracze zostają wrzuceni w sam środek walki odczuwając przypływ adrenaliny, strach, gorączkę walki, ból, zapach krwi i potu, szczęk oręża, jęki rannych i konających.

Zasady gry w skrócie:

Rozgrywka toczy się na Wybrzeżu Żagli, podzielonym na regiony. Podstawowym celem graczy jest walka o dominację w regionach. Region jest kontrolowany przez gracza, który posiada w nim największe wpływy. Dominacja w regionie pozwala na czerpanie z niego zasobów (czynnik M, złoto, populacja), na zdobywanie punktów zwycięstwa w wybranych rundach oraz realizacje własnych celów.

Każdy z graczy posiada inne warunki zwycięstwa oraz dysponuje zupełnie innymi jednostkami:

  • Olaf Fjollsfinn - wykorzystuje Lodowe Drakkary, aby porwać do Lodowego Ogrodu sześciu mieszkańców Wybrzeża Żagli.
  • Passionaria Callo - zsyła koszmary na kontrolowane przez siebie regiony i dąży do ich odizolowania. Wygraną zapewnia jej izolacja dwóch obszarów planszy.
  • Pier van Dyken - zachłanny zbieracz czynnika M. Dominacja obszaru, na którym znajduje się uroczysko - miejsce przeklęte i pełne magii, pozwala na transport z niego czynnik M do Ciernia(siedziba gracza). Wygrywa, jeśli wchłonie do Ciernia magię z 4 uroczysk.
  • Ulrike Freihoff - krzewi swoją religię. Jeżeli dominuje region, to może wybudować Czerwoną Wieżę przy pomocy Oświeconej Istoty - jednostki specjalnej. Do zwycięstwa potrzebuje zbudować 6 świątynnych wież.
  • Vuko - przybył, aby ewakuować naukowców i posprzątać po nich bałagan. W każdej turze Vuko pojawia się w regionie, w którym gracz o najniższej reputacji/moralności (reputacja spada, jeżeli gracz korzysta z czynienia, czyli magii) ma największy wpływ. Taka wizyta nie jest przyjemna, gdyż Vuko bezlitośnie zabija jednostki specjalne gracza w tym regionie oraz tymczasowo obniża jego wpływy.

Gra może się zakończyć na trzy sposoby:

  1. realizacja celu gry przez jednego z graczy - zwycięzcą zostaje czyniący, który spełnił swój warunek wygranej,
  2. po upływie określonej liczby rund zwycięzcą zostaje osoba z największą liczbą punktów zwycięstwa,
  3. gdy skończy się tor Martwego Śniegu – każde użycie magii przez graczy powoduje zaburzenie kruchej równowagi świata Midgaardu. Jeśli gracze przekroczą barierę zmian, jakie jest w stanie zaakceptować świat i jego bogowie następuje koniec gry. Gracze zostają ewakuowani przez Vuko na Ziemię a zwycięzcą zostaje gracz, który w danym momencie ma najlepszą reputację.

{youtube}qigK3DkK8xA{/youtube}Zawartość produktu:

  1. dwustronna plansza przedstawiająca Midgaard
  2. 4 karty pomocnicze
  3. 4 karty postaci
  4. 24 figurek jednostek:
  5. 6 jednostek Callo
  6. 6 jednostek Dykena
  7. 6 jednostek Freihoff
  8. 6 jednostek Fjollsfinna
  9. 12 okrągłych znaczników (po 3 w kolorach graczy)
  10. 20 znaczników Akcji (po 5 w kolorach graczy)
  11. 80 znaczników wpływu (po 20 w kolorach graczy)
  12. 5 żetonów kolejności pól Akcji
  13. 20 żetonów ulepszeń jednostek
  14. kafelki punktacji Regionów
  15. 8 znaczników niezależnej nacji
  16. 1 żeton Martwego Śniegu
  17. 7 żetonów uroczysk
  18. 1 Cierń - figurka
  19. 1 Vuko Drakkainen - figurka
  20. 24 żetony populacji
  21. 22 żetony złotych gwichtów
  22. 16 żetonów czynnika „M”
  23. 4 żetony Koszmaru
  24. 2 żetony zamknięcia Regionu
  25. 6 żetony Czerwonych Wież
  26. 10 żetonów Vuko
  27. 4 kafelków scenariusza Vuko
  28. 1 instrukcja do gry
Ostrzeżenie! Produkt zawiera małe elementy. Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
 
Opinie
Napisany przez dnia 2015-09-12
5
Jedna z ciekawszych gier tamtego roku. Bardzo dobrze sprawdza się w wariancie dwuosobowym i jeśli ktoś chociaż trochę lubi rywalizację o tereny i zasoby, zakocha się w klimacie tej gry. Niestety nie każdemu realia fantasy pasują ale pozostali odnajdą w tej grze mnóstwo możliwości prowadzenia wojny.
Strona: 1

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać opinie.

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Talisman: Magia i Miecz - Wilkołak

81,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Talisman Magia i Miecz: Smoki

135,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

7 Cudów Świata: Pojedynek

87,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Star Wars: Imperium Atakuje - Han Solo, Łajdak

40,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Talisman Magia i Miecz: Królowa Lodu

81,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Studium w Szmaragdzie

129,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Concordia

159,90 zł
Na zamówienie: wysyłka do 14 dni

Bright Future (edycja polska)

114,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Innowacje - Echa przeszłości

86,50 zł
Wysyłka w 24 godziny

Empires: Age of Discovery: World

62,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Pandemic Legacy (Pandemia) - Edycja czerwona

167,90 zł
Na zamówienie - wysyłka do 5 dni

Koszulki FFG Mini European 50szt.

9,50 zł
Wysyłka w 24 godziny

Boss Monster (edycja polska)

72,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Osadnicy: Każdy potrzebuje przyjaciela

41,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Innowacje

91,50 zł
Wysyłka w 24 godziny

Osadnicy: Narodziny Imperium

119,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Gra o Tron: Gra karciana – Druga edycja

135,90 zł
dostawa do 3 dni

Nowe Pokolenia

117,50 zł
Wysyłka w 24 godziny

Stwór

54,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Zamki szalonego króla Ludwika

119,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Jaipur

59,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Robinson Crusoe: Wyprawa H.M.S. Beagle

89,90 zł
Przedsprzedaż wysyłka po dodruku ok. II połowa grudnia 2016

Star Wars: Imperium Atakuje - Chewbacca, Wierny Wookie

40,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Colt Express (edycja polska)

111,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Kod QR

Ostatnio przeglądane

Menu