Mokra 1 września 1939

0
- 0 opinii

STM1225A2

New product

O 12:30 ruszyło nowe natarcie. Czołgi nacierały falami. Obrońcy strzelali ze wszystkich dostępnych środków. Znów wyróżnił się „Śmiały”. Jednak pozycje 21 puł

More details

30,00 zł

- +

Dostępność: wysyłka 24 godziny
wiek graczyod 12 lat
liczba graczydla 2 graczy
Instrukcja: polska
Wydanie: polskie
 
Opis

O 12:30 ruszyło nowe natarcie. Czołgi nacierały falami. Obrońcy strzelali ze wszystkich dostępnych środków. Znów wyróżnił się „Śmiały”. Jednak pozycje 21 pułku ułanów uległy naporowi przeciwnika. Rozpoczęła się chaotyczna walka w lesie, w której Polacy zwalczali maszyny wroga granatami i karabinami przeciwpancernymi wz. 35 (UR). Podporucznik Morawski zniszczył 3 czołgi. Na polanie, w ogniu walki bezpośredniej znalazły się II i III baterie 2 dak – u. Strzelając na wprost, często z odległości mniejszej niż 100 metrów, eliminowano kolejne pojazdy przeciwnika. Kapral Żłób zniszczył 14 czołgów...”

1 września 1939 roku wojska Trzeciej Rzeszy zaatakowały Polskę. Tego dnia doszło do bitwy, która po latach stała się symbolem walki starych formacji kawaleryjskich z nowoczesną bronią pancerną. Polacy z Wołyńskiej Brygady Kawalerii dzielnie powstrzymywali Niemców z 4 Dywizji Pancernej. Mimo zmasowanych ataków czołgów wspartych artylerią i lotnictwem, atakujący nie zrealizowali postawionych zadań. Obrońcy ponieśli ciężkie straty, ale nie byli rozbici i kontynuowali opór w kolejnych dniach.

Gra „Mokra, 1 września 1939” pozwala nie tylko odtworzyć wydarzenia, ale także sprawdzić różne hipotetyczne warianty – to gracza decydują o ruchach wojsk i sposobie obrony lub ataku. Obie strony mają atuty. Niemcy dysponują dużą ilością jednostek zmotoryzowanych i silnym lotnictwem. Polacy powinni umiejętnie wykorzystać zalesiony teren i efekt zaskoczenia przeciwnika, który nie spodziewał się obecności dużej jednostki kawaleryjskiej przed swoim frontem.

Gracze wykorzystują podstawowe zasady systemu „Wielkie bitwy małych oddziałów”. Dodano kilka zasad specjalnych dotyczących na przykład pociągu pancernego „Śmiały” lub niemieckiej piechoty zmotoryzowanej.

Zawartość produktu:

  1.     planszy formatu A3;
  2.     154 sztancowanych żetonów;
  3.     kolorowej instrukcji (8 stron);
  4.     1 karty scenariusza;
  5.     1 karty pomocniczej.
Gra nie zawiera talii kart, w którą gracze muszą sami się zaopatrzyć.
Ostrzeżenie! Produkt zawiera małe elementy. Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
 
Opinie

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać opinie.

Kod QR

Ostatnio przeglądane

Menu