Terraformacja Marsa

4
- 2 opinii

RE0817A1

New product

Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.

More details

127,90 zł

Dostępność: produkt niedostępny
czas gryok. 90-120 minut
wiek graczyod 10 lat
liczba graczydla 1-5 gracza
Instrukcja: polska
Wydanie: polskie
Wydawca: Rebel
 
Opis

"Obwieszczenie o terraformacji:

Rząd Ziemi został powołany w 2174 roku i od samego początku, przez niemal półtora wieku, nieustannie dążył do osiągnięcia globalnej jedności i pokoju. Naszą misją było stać się uniwersalnym dla całej ludzkości narzędziem kształtowania lepszego jutra.

Ziemia jest przeludniona, a jej zasoby się kurczą. Dziś stoimy przed wyborem: cofnąć się cywilizacyjnie albo ruszyć w przestrzeń kosmiczną i znaleźć dla naszej rasy nowy dom. W związku z tym nasz kurs jest jasny – musimy zmienić Marsa w zdatną do życia planetę.

Terraformacja Marsa to przedsięwzięcie tak wielkie, że wymagać będzie wspólnego wysiłku całej ludzkości. W tym celu Rząd Ziemi powoła Komitet Terraformacji i wprowadzi globalny podatek. Wszystkie korporacje i przedsiębiorstwa, które udzielą nam swojej pomocy, zostaną przez Komitet hojnie wynagrodzone. Wierzymy, że wybrane przez nas środki i metody zaowocują w przyszłości nowym domem dla naszych potomków. Dziękujemy wszystkim za uwagę!"

– Levi Uken, rzecznik Rządu Światowego, 16 stycznia 2315 roku

Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.

Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła.

Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces.

W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju. Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik. W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska.

Czas odmierza się w Pokoleniach. Gracze rozpoczynają każde Pokolenie od fazy kolejności, następnie przechodzą do fazy badań naukowych, podczas której zdobywają nowe karty. W fazie akcji gracze wykonują kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze odbywają swoje tury do momentu, aż wszyscy spasują. W fazie produkcji gracze produkują Zasoby (zgodnie z poziomami produkcji zaznaczonymi na swoich planszach) i otrzymują dochód wynikający z WT.

Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. W trakcie rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się również lista podstawowych projektów dostępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować.

Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, aby móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie znacznie wyższa od 0˚C (+8˚C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od komfortowego, stanie się możliwe!

Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej PZ. Na PZ gracza składają się jego: WT, kafelki na planszy, zdobyte nagrody, uzyskane tytuły, a także PZ z zagranych kart.

Zawartość pudełka:

  •     instrukcja
  •     plansza
  •     5 planszy graczy
  •     233 karty
  •     400 znaczników
  •     80 kafelków
Uwaga! Do każdego egzemplarza zamówionego w przedsprzedaży dołączamy kartę promo "Mała Asteroida".
Ostrzeżenie! Produkt zawiera małe elementy. Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
 
Informacje z BGG
Autor: Jacob Fryxelius
Miejsce w rankingu: 435
Ocena użytkowników: 8.4756 /10.0
Gra wykorzystuje mechaniki: Card Drafting, Hand Management, Tile Placement, Variable Player Powers
Link do strony gry w portalu boardgamegeek
 
Opinie
Zakupione w naszym sklepie
Napisany przez dnia 2016-11-04 Zakupiono w naszym sklepie
5
Opinia oczekuje na zatwierdzenie przez moderacje.
Zakupione w naszym sklepie
Napisany przez dnia 2016-09-22 Zakupiono w naszym sklepie
4
No to tak gra na 4+

Na minus na strzał idą plansze gracza które są bardzo cienkie oraz wypraska która w środku była podarta.

Na plus bardzo dużo kart każda karta jest inna bardzo duży plus sporo różnych korpo,bardzo ładna planeta mars :)

Ogl bardzo dobra gra polecam !!!
Strona: 1

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać opinie.

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Koszulki Mayday Games Magnum Copper 100 szt.

16,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Woreczki strunowe 12x18 cm 5 szt

1,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Koszulki FFG Standard European 50 szt.

11,50 zł
Wysyłka w 24 godziny

Koszulki FFG Standard 50 szt.

11,99 zł
Na zamowienie - dostawa do 5 dni

Warhammer Quest – Przygodowa gra karciana

136,00 zł
dostawa do 3 dni

HANSA TEUTONICA (edycja polska)

129,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Listy z Whitechapel

180,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Port Royal: Ein Auftrag geht noch...

39,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Neuroshima HEX 3.0 : Dancer

24,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Osadnicy: Trzej przyjaciele z boiska

40,90 zł
Na zamówienie - wysyłka do 5 dni

Koszulki Mayday Games Tiny Epic Kingdoms 88 x 125 mm 100 szt.

19,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Piętaszek

45,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Waleczne Piksele: Kucharka

5,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Star Wars: Armada - Rebelianckie Transportowce

77,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Concordia (edycja polska)

152,50 zł
Wysyłka w 24 godziny

Die Burgen von Burgund (Zamki Burgundii)

124,90 zł
Na zamówienie - wysyłka do 10 dni

Woreczki strunowe 10cm x 10cm - 10 szt

1,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Ultimate Guard Supreme Sleeves Standard Size Transparent (80)

15,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Koszulki Ultra Pro SILVER - 100 szt

2,99 zł
Wysyłka w 24 godziny

Kakao - dodatek Wulkany

8,90 zł
Na zamówienie - wysyłka do 5 dni

Hansa Teutonica: Britannia

39,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Czy wiesz jaki to zwierz?

18,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Shakespeare: Backstage

43,00 zł
Na zamówienie - wysyłka do 14 dni

Mała podstawka na karty

8,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Kakao - rozszerzenie 1. (Czekolada)

50,15 zł
Wysyłka w 24 godziny

QWIRKLE KARCIANE

33,15 zł
Wysyłka w 24 godziny

Keyflower

155,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Woreczki strunowe 10cm x 15cm - 10 szt

1,00 zł
Wysyłka w 24 godziny

Timeline: Wynalazki

49,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Star Wars: Armada - Imperialne Transportowce Szturmowe

77,90 zł
Wysyłka w 24 godziny

Kod QR

Ostatnio przeglądane

Menu