Twilight Imperium: Świt nowej ery
Mecatol Rex. Centrum znanej galaktyki i niegdysiejsza siedziba Imperium Lazax. Dzisiaj Rex to tylko zgliszcza potężnej cywilizacji, dawno zapomniane imperium, a także obiekt pożądania wszystkich ras biorących udział w galaktycznych konfliktach.
Dostawa (Pocztex Punkt D+1)
już od 9,21 zł.
Sprawdź opcje dostawy
Galaktyka w stanie wojny
Od dwóch dekad Twilight Imperium jest niedoścignionym wzorem genialnej i monumentalnej strategii. Czwarta edycja to najbardziej dopracowana wersja gry, jaka kiedykolwiek powstała. Od trzech do sześciu graczy zmierzy się w militarnej, politycznej i ekonomicznej walce o kontrolę nad galaktyką. 16 frakcji, ponad 350 figurek, 51 kafelków, 561 znaczników i prawie 400 różnych kart - to musi robić wrażenie!
Dzieje cywilizacji
Każda rozgrywka w Twilight Imperium to osobna, unikalna epopeja pełna zdrady, konfliktu i wspaniałych podbojów. Galaktykę tworzy 51 kafli, na których znajdziecie wszystko, poczynając od dziewiczych planet, przez supernowe, po pola asteroid i uskoki grawitacyjne. Gracze otrzymują pule kafli i naprzemiennie "układają wszechświat" wokół Mecatol Rex - galaktycznej stolicy znajdującej się w jego centrum. Strategicznie umieszczona burza jonowa może stanowić naturalną barierę dla Twojej rasy, ograniczając kierunek rozwoju, zaś szczęśliwie położony uskok grawitacyjny może ochronić pokojowo nastawioną nację przed agresywnym sąsiadem. W Twilight Imperium jesteście jednocześnie konstruktorami, jak i zdobywcami kosmosu!
Runda gry rozpoczyna się od wyboru jednej z 8 kart strategii, które determinują kolejność graczy oraz dostępne dla nich unikalne akcje (od zapewnienia dodatkowych żetonów rozkazów, po zapewnienie kontroli nad handlem w całej galaktyce). Po dokonaniu wyboru, gracze aktywują swe międzygwiezdne flotylle, skacząc między systemami, podbijając nowe planety dla swych imperiów, handlując i zwierając sojusze. Na koniec tury gracze wspólnie ustalają nowe prawa i agendy, które niejednokrotnie zmieniają oblicze rozgrywki w nieoczekiwany sposób.
Na koniec każdej rundy podliczane zostają punkty zwycięstwa, przyznawane za spełnienie warunków z 10 zakrytych kart, z których co turę odkrywana jest kolejna. Każdy z graczy posiada także dwa sekretne cele, których wypełnienie przyniesie mu dodatkowe punkty. Do owych celów może należeć rozwój nowej technologii, podbicie ojczyzny sąsiada, czy inne wydarzenie. Im rozgrywka trwa dłużej, tym więcej sekretnych celów zostaje rozdanych graczom, nadając grze dynamizmu i tworząc satysfakcjonujące wyzwania - aż do momentu gdy jeden z władców osiągnie pułap 10 punktów, tym samym kończąc grę.
Galaktyka przywrócona
Handel, eksploracja, podbój, rozwój, zarządzanie - nadchodzi najlepsza strategia wszechczasów. Jeśli myśleliście kiedyś o tym, czy jest na świecie jedna gra, którą warto mieć na swojej półce, bo nigdy się nie zestarzeje, nie znudzi i zawsze chętnie do niej wrócicie (jak tylko będziecie mieli kilka godzin wolnego czasu na rozgrywkę), to odpowiedź jest prosta - Twilight Imperium.