Nowość

Wojna o Pierścień: Los Ereboru

New product

Kiedy myślisz o wielkiej bitwie pod Pelennorem, nie zapomnij o bitwach w Dale i męstwie Ludu Durina. Pomyśl, co mogło być. Smoczy ogień i dzikie miecze w Eriadorze, noc w Rivendell.

More details

34,95 zł

- +

Dostępność: Przedsprzedaż - wysyłka po premierze maj 2022
Instrukcja: polska
Wydanie: polskie
Wydawca: Galakta
 
Opis

Kiedy myślisz o wielkiej bitwie pod Pelennorem, nie zapomnij o bitwach w Dale i męstwie Ludu Durina. Pomyśl, co mogło być. Smoczy ogień i dzikie miecze w Eriadorze, noc w Rivendell.

Tak ważna, zdaniem Gandalfa, była obrona Północy w czasie Wojny o Pierścień. Leczy co by się stało, gdyby to Wolne Ludy poniosły porażkę w Bitwie Pięciu Armii, a Dáin nigdy nie został Królem pod Górą? Co gdyby Krasnoludy z Żelaznych Wzgórz stały się jedynie rozproszoną garstką, prowadzącą mozolną walkę w obronie swych domostw? Co gdyby Dale nigdy nie zostało odbudowane? Rozgrywka w Wojnę o Pierścień, zakłada zgodny z „historią” wynik Bitwy Pięciu Armii. Wolne Ludy zwyciężyły, Erebor i Dale zostały odbudowane, większość krasnoludów z Żelaznych Wzgórz przeniosło się do Królestwa pod Górą, zaś krainy północy dobrze prosperują pod mądrymi rządami Dáina, Barda, a później Branda – jego syna. Los Ereboru oferuje możliwość rozegrania Wojny o Pierścień w sytuacji, kiedy to gracz kierujący Cieniem wygra w Bitwie Pięciu Armii. Historia potoczyłaby się wówczas zupełnie inaczej. Orkowie zajęliby Samotną Górę i założyli w niej twierdzę. Krasnoludy nadal pozostałyby w Żelaznych Wzgórzach, bez większej szansy na rozkwit. W efekcie wojennej zawieruchy Miasto na Jeziorze przestałoby istnieć, zaś królestwo Dale nigdy nie zostałoby odbudowane, i pozostało w ruinie. Jak bardzo Los Ereboru wpłynie na przebieg Wojny o Pierścień? Przekonajcie się sami, rozgrywając ten wariant.

Zawartość pudełka:

  • 4 nakładane na planszę kafelki: Kafelek Twierdzy Ereboru (jako twierdzy Cienia) / Kafel Losu Ereboru. — Dwa kafelki miast (do wykorzystania w opcjonalnym wariancie Nowych Miast)
  • 8 alternatywnych kart: 4 alternatywne karty Wydarzeń dla Wolnych Ludów (karty Strategii 4, 19 i 22 oraz karta Postaci 17)
  • 2 alternatywne karty Wydarzeń dla Cienia (karty Strategii 20 i 22)
  • 2 alternatywne karty Towarzysza „Gimliego” (alternatywna karta „Gimli, syn Gloina” / Alternatywna karta „Gimli, Władca Krasnoludów”, którą można wykorzystać w opcjonalnym wariancie Rady Rivendell z dodatku Panowie Śródziemia)
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Wojna o Pierścień
PRZEDSPRZEDAŻ: Ten przedmiot jest w przedsprzedaży i nie mamy go w magazynie gotowego do wysyłki. Przewidywana data dostawy to Przedsprzedaż - wysyłka po premierze maj 2022 (termin może ulec zmianie). Zamówienia zawierające przedmioty w przedsprzedaży zostaną wysłane po skompletowaniu całego zamówienia. Jeśli zależy Ci na szybkiej wysyłce przedmiotów, które mamy w magazynie, zamów ten produkt w oddzielnym zamówieniu.
 
Informacje z BGG
Autor: Roberto Di Meglio, Marco Maggi, Francesco Nepitello
Miejsce w rankingu: Nie dotyczy
Ocena użytkowników: 8.33929 /10.0
Gra wykorzystuje mechaniki:
Link do strony gry w portalu boardgamegeek

Menu