Imperium: Legendy




Śmiertelni wrogowie szykują się przeciwko tobie. Twój lud jest gotowy, aby sprostać wyzwaniu! Stwórz historię cywilizacji.
Dostawa (Odbiór w punkcie DPD Pickup)
już od 6,99 zł.
Sprawdź opcje dostawy
W twoich rękach spoczywa los jednej z wielkich cywilizacji. Podbijaj nowe terytoria, twórz wiekopomne wynalazki, rozwijaj naukę i kulturę. Wybierz jedną z ośmiu różnorodnych nacji, każda ma swój unikatowy styl i wymaga innego podejścia. Prowadź swój lud tak, aby z małego plemienia barbarzyńców przekształcił się w potężne imperium. Uważaj jednak, zbyt gwałtowne zmiany prowadzą do buntów, które mogą zachwiać twoją cywilizacją, a zbyt wolny rozwój pozostawi cię w tyle za wrogami i pozostanie po was tylko wzmianka w annałach historii.
Imperium: Antyk to gra karciana, w której prowadzimy wybraną przez siebie cywilizację, aby stała się dominującym imperium. W trakcie gry dokonujemy wyborów dotyczących postępu naukowego i kulturalnego, podbijamy nowe ziemie i dbamy o równomierny rozwój. Każda z wybranych cywilizacji jest asymetryczna i może być dowolnie zestawiana. Do wyboru mamy: Kartagińczyków, Celtów, Greków, Macedończyków, Persów, Rzymian, Scytów i Wikingów. W każdym pudełku znajdziecie również przeciwnika do rozgrywki solo.
NOTKA HISTORYCZNA
Imperium to gra, której warstwa fabularna jest mocno oparta na dziejach narodów i im- periów pojawiających się w historii świata w okresie 3100 p.n.e. – 1066 n.e. Pomimo iż w początkowym etapie projektu dokładność historyczna i chęć wiernego odwzorowania znanych i zbadanych faktów były najwyższym priorytetem, to jednak w procesie two- rzenia stopniowo ustępowały miejsca potrzebom dostosowania ich do mechaniki gry. Mechanika budowania talii jest bez wątpienia całkowicie abstrakcyjna, a idea ciągłego i nieuniknionego przeobrażania się narodów w imperia jest w swojej istocie niezgodna z faktami historycznymi.
Co więcej terminy występujące w grze, takie jak barbarzyńska, imperialna czy archaiczna, nie odnoszą się bezpośrednio do historii, a są terminami stworzonymi na potrzeby me- chaniki gry. Podobnie jak sformułowanie nacja nie określa niekiedy prawdziwych ludów znanych z historii świata. Atlantydzi, Arturianie czy Utopijczycy to fikcyjne, mityczne narody. Minojczycy, Grecy i Macedończycy, choć reprezentują różne nacje, wywodzą się z antycznych ludów dzisiejszej Grecji i Macedonii. Nacja Qin obejmuje nie tylko dynastię Qin, znaną z chińskiej historii, ale także dynastię Zhou i Okres Walczących Królestw. Żadna z używanych w grze talii, reprezentujących nacje, nie jest w stanie w pełni oddać złożoności, a także bogactwa kulturowego i historycznego narodu, który reprezentuje.
Zawartość pudełka
- 29 kart Arturian
- 22 karty Atlantydów
- 23 karty Egipcjan
- 24 karty Maurjów
- 23 karty Minojczyków
- 26 kart Olmeków
- 25 kart Qin
- 21 kart Utopijczyków
- 83 karty wspólne
- rynek – składający się z 3 płytek
- 1 karta przesilenia
- 4 karty systemu
- 21 żetonów zaznaczenia
- 18 żetonów akcji
- 6 żetonów trybu solo
- 1 kość sześcienna
- 39 żetonów zasobów
- 39 żetonów populacji
- 39 żetonów postępu
DODATKOWE INFORMACJE
- Informacje dot. bezpieczeństwa:
- Posiada Logo CE. Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy - ryzyko zadławienia.