Tindaya
Dostawa (Pocztex Punkt D+1)
już od 9,21 zł.
Sprawdź opcje dostawy
Akcja gry Tindaya rozgrywa się u progu XV wieku na rajskich wyspach znanej dziś jako Wyspy Kanaryjskie. Właśnie ujrzeli je konkwistadorzy. Każdy gracz musi poprowadzić rdzenne plemię do przetrwania w świecie rządzonym przez bogów i kształtowanym przez klęski żywiołowe.
Tindaya to tematyczna przygodówka survivalowa z duszą eurogry. Ta promująca ekologię gra oferuje dwa tryby rozgrywki, które zadowolą każdego gracza: WSPÓŁPRACA (w tym SOLO) i KONKURENCJA, a także wariant ZDRAJCY dla graczy spragnionych klasycznego knucia za plecami. Poziom trudności można stopniować, a mniej doświadczeni gracze mogą nauczyć się grać przechodząc przez minikampanię składającą się z 3 gier.
O co w niej chodzi? W trzech fazach tubylcy będą się osiedlać, rozwijać i walczyć z najeźdźcami, a wszystko to w mitologicznej scenerii rządzonej przez dwóch bogów, Acorana i Moneibę. Na każdym etapie gry będą oni żądać określonych dóbr. Jeśli tubylcy nie będą w stanie lub nie będą chcieli ich dostarczyć, wyzwolą swój boski gniew.
Ale gracze nie są sami - dwóch wieszczów będzie przepowiadać przyszłość, czytając w dymie z ich ogniska. Tibiabin przewidzi nadchodzące katastrofy. Tamonante przewidzi, gdzie się one wydarzą. Znaczniki katastrof będą umieszczane na planszy, aby zasygnalizować to, co ma nadejść.
Na koniec każdej Ery bogowie będą zsyłać mityczne potwory, legendy, plagi, burze lub trzęsienia ziemi, które uderzą w wyspy, a mieszkańcy wiosek powinni być przygotowani... albo będą zgubieni. Jakby tego wszystkiego było mało, gracze będą musieli stawić czoła konkwistadorom, którzy będą próbowali przejąć ich wyspy.
Katastrofy zmienią kształt ziemi, łącząc wyspy, a nawet powodując ich zniknięcie, zmuszając graczy do dostosowywania strategii do zmieniającego się świata. Stale zmieniający się scenariusz, a także różne tryby gry, karty wydarzeń i misje sprawią, że gra będzie za każdym razem niepowtarzalna i pełna wyzwań.
Żywot tubylca - Każde plemię rozpoczyna grę z opanowanymi dwoma rzemiosłami (rybołówstwo, hodowla świń, pasterstwo lub rolnictwo), ale reszty będzie mogło się nauczyć od innych plemion. Lepiej jednak produkować tylko to, co jest potrzebne: Jedną z cech charakterystycznych Tindaya, która różni się od większości gier euro, jest konieczność czerpania z Ziemi tylko tego, co niezbędne - jeśli weźmiesz za mało, twoi mieszkańcy będą głodować, ale zbytnia zachłanność spowoduje marnotrawstwo i rozwścieczy bogów.
Etapy każdej fazy:
1 - Faza strategii - Wieszcze przewidują przyszłość. Bogowie żądają złożenia ofiary. Gracze muszą przeanalizować skutki nadchodzących kataklizmów, ustalić priorytety i przydzielić zadania.
2 - Faza akcji - gracze na zmianę wykonują pojedyncze lub podwójne akcje przez kilka rund, do czasu aż wszyscy gracze spasują. Dostępne akcje to: Rozwinięcie rzemiosła odblokowującego nowe zasoby, a nawet możliwość uczynienia żywności trwałej po posoleniu, uwędzeniu, zsiadnięciu lub zmieleniu / Eksploatacja osady / Zbudowanie nowej jaskini, aby pomieścić więcej chłopów / Ruch (przez 3 obszary, lądem lub morzem).
Kiedy któryś z tubylców zakończy swój ruch na kafelku, może: Zebrać zasoby naturalne (są one ograniczone, więc nie bądź chciwy) / Ofiarować dobra bogom w wulkanie (jeśli tubylcy nie mają dość przysmaków, mogą zamiast tego złożyć w ofierze ludzi! Uwięzieni najeźdźcy doskonale się do tego nadadzą, ale w trudnych chwilach nawet właśni chłopi mogą zostać wrzuceni do wulkanu) / Zbudować osadę / Pochwycić zwierzęta gospodarskie z dziczy / Wyzwolić podbite tereny / Wymienić towary z innymi graczami.
3 - Faza końca ery - Tubylcy, zwierzęta i konkwistadorzy będą się rozmnażać. Nie nakarmieni lub pozbawieni schronienia Osadnicy będą umrą, a nasze zaniedbania rozwścieczą bogów. Łatwo psujące się towary będą się marnować i zalegać na śmieciowiskach, co również ich rozwścieczy.
Bogowie będą sprawdzać złożone ofiary, uspokajając się lub rozwścieczając, jeśli ich nie dostarczymy. Następnie pojawią się katastrofy przewidziane przez wieszczów, zabijając tubylców, zwierzęta gospodarskie i modyfikując planszę w nieprzewidywalny sposób. Poziomy wściekłości będą określać dotkliwość każdej katastrofy.
Koniec gry - W trybie współpracy gracze sprawdzą, czy ich wspólna misja została wykonana. Jeśli tak, bogowie będą szczęśliwi, a wszyscy tubylcy wygrają grę.
W trybie rywalizacji punkty jedności będą przyznawane graczom, którzy dali więcej społeczności, zużyli mniej zasobów lub osiągnęli cele zarówno wspólne, jak i osobiste. Gracz z większą liczbą punktów wygra grę.
Tindaya będzie nieustannie stawiać przed graczami wyzwania, a przerażające wydarzenia będą czaić się tuż za rogiem. Przetrwanie nie będzie łatwe. Tylko pracując jako zgrany zespół tubylcy mają szansę.
Zawartość gry:
- 8 kafli mapy
- 48 kafelków terenu
- 24 rozliczenia
- 4 planszetki rzemiosła (jednowarstwowe)
- 4 dwustronne planszetki plemienia (jednowarstwowe)
- 36 drewnianych figurek tubylców
- 60 drewnianych znaczników akcji
- 80 znaczników zasobów
- 24 żetony mnożnika zasobów
- 4 znaczniki jedności
- 4 żetony katastrof
- 3 żetony statków
- 7 plastikowych podstawek
- 3 kostki
- 1 stojak Góry Tindaya
- 1 stojak Dziczy
- 2 drewniane znaczniki gniewu
- 124 karty
- 8 żetonów punktacji
- 72 żetony zasobów
- 20 drewnianych zasobów
- 18 konkwistadorów
- 10 żetonów łodzi
- 2 żetony murów
- 4 żetony zamówień
- Zasady gry