Strażniczki
Steruj ludzkimi cnotami i słabościami
Dostawa (Pocztex Punkt D+1)
już od 9,21 zł.
Sprawdź opcje dostawy
Od zarania dziejów dwie przeciwstawne siły stanowiły trzon wszechświata i współistniały w wiecznej równowadze. Nasza Bogini w swoje nieskończonej mądrości zesłała grupę Opiekunek, które chronią świat. Dysponują one mocą, która pozwala im nagiąć ludzkie losy według swojej woli, i za jej pomocą nieustannie walczą między sobą, by stworzyć idealną symetrię między cnotami oraz słabościami ludzkości.
Stań przed wyborem: zapewnisz balans, czy całkowicie go zniszczysz, by osiągnąć własne cele?
Strażniczki to gra z mechaniką blefu i doboru kart oraz dodatkowymi, zaskakującymi rozwiązaniami. Każdy z graczy kieruje Opiekunką, której celem jest nakierować losy ludzi zgodnie ze swoją wolą tak, aby stworzyć najlepszą kombinację cnót i słabości. Gra składa się z 3 faz:
- Dobór kart: każdy z graczy otrzymuje sześć losowych kart z talii, następnie wybiera jedną z nich, pozostałe zaś podaje graczowi po lewej stronie, i tak aż do momentu, w którym każdy z graczy wybierze 5 kart - pozostałe karty są odrzucane. Celem jest dobranie kombinacji kart, która zapewni jak najwięcej punktów zwycięstwa. Niektóre karty punktują samodzielnie, inne natomiast wymagają innych kart tego samego rodzaju, by przynieść korzyści.
- Osąd: wszyscy gracze umieszczają 5 wybranych przez siebie kart naprzeciwko siebie w dwóch rzędach: dwie karty zakryte oraz 3 odkryte. Na podstawie wyłożonych kart gracze zastanawiają się, który z nich ma najwyżej punktowaną kombinację. Po dyskusji każdy z graczy głosuje na wybraną osobę używając odpowiedniego żetonu. Wybrany gracz musi następnie potwierdzić, lub zaprzeczyć wynikowi głosowania.
Jeśli gracz zgodzi się, że ma najsilniejszą kombinację kart, musi odrzucić 2 karty.
Jeśli gracz zaprzeczy, faza kończy się, a wszyscy gracz ujawniają swoje wyniki. Jeśli wybrany gracz ma najsilniejszą kombinację, traci dwie karty, które dają mu najwięcej punktów; w przeciwnym wypadku dociąga on jedną dodatkową, wybraną przez siebie kartę ze stosu kart odrzuconych.
- Punktacja: każdy z graczy pokazuje swoje karty i podlicza swój wynik.
W grze mogą pojawić się także inne fazy, w zależności od rodzaju Opiekunek występujących podczas rozgrywki - każda postać dysponuje specjalną zdolnością, która może zmienić przebieg gry. Przykładowo może to być możliwość podejrzenia zakrytej karty innego gracza, zabranie karty graczowi przed fazą punktacji, albo zamiana jednej karty w inną.
Na koniec każdej rundy gracze zakrywają uzyskane żetony punktów zwycięstwa, aby nikt inny ich nie widział. Po trzech rundach wygrywa gracz z najwyższym wynikiem.
Zawartość pudełka:
- instrukcja
- 11 kart postaci
- 1 karta lidera
- 6 kart pomocy
- 36 kart atrybutów
- 6 żetonów głosowania
- 80 żetonów punktacji (30x1, 10x5, 20x10, 20x20 punktów)