Virtu
“Są dwa sposoby prowadzenia walki: jeden — prawem, drugi — siłą. Pierwszy sposób jest ludzki, drugi — zwierzęcy. Lecz ponieważ częstokroć pierwszy nie wystarcza, wypada uciekać się do drugiego”.
Niccolo Machiavelli, Książę
Dostawa (Pocztex Punkt D+1)
już od 9,21 zł.
Sprawdź opcje dostawy
Virtu to włoskie pojęcie, w zależności od kontekstu oznaczające “cnotę”, “jakość” lub “zdolność”. Jest to również sztuka rządzenia, czyli umiejętność wynajdywania optymalnych rozwiązań dla rozwoju swego państwa. Koncepcja ta została stworzona przez włoskiego myśliciela, Niccola Machiavelliego i dobitnie wyrażona w poniższej sentencji:
“Są dwa sposoby prowadzenia walki: jeden — prawem, drugi — siłą. Pierwszy sposób jest ludzki, drugi — zwierzęcy. Lecz ponieważ częstokroć pierwszy nie wystarcza, wypada uciekać się do drugiego”.
Niccolo Machiavelli, Książę
Virtu to rozbudowana, strategiczna gra area control utrzymana w klimacie renesansowych Włoch. Przełom XV i XVI wieku. Kolumb odkrywa Amerykę, Vasco da Gama przypływa do Indii, Kopernik pisze swoją pracę O obrotach sfer niebieskich, a Michał Anioł przymierza się do stworzenia fresków w Kaplicy Sykstyńskiej. W tym czasie odkryć i rodzącego się humanizmu szczególną rolę odgrywa Italia. Na półwyspie Apenińskim zmalały wpływy wielkich mocarstw, a miasta-państwa tamtego regionu — Florencja, Wenecja, Mediolan, Rzym i Neapol — przystępują do walki o dominację. Jako ich przywódcy, staniecie przed wyzwaniem uczynienia z nich lokalnych potęg. Zarządzajcie swym miastem, dbając o rozwój gospodarki, kultury i wojska. Przedstawiajcie się jako ludzie renesansu, bądźcie mecenasami sztuki i dochodźcie swych praw na drodze dyplomatycznej. W razie czego jednak nie bójcie się użyć siły, gdyż czasami tylko ona może przynieść pożądane rezultaty. Virtu jest grą asymetryczną. Tutaj każda z pięciu dostępnych frakcji posiada swoje mocne i słabe strony. Do zwycięstwa prowadzi wiele dróg, a elementów losowości praktycznie nie ma.
Atuty:
- Rozbudowana strategia area control osadzona w świecie renesansowych Włoch;
- Asymetryczna rozgrywka, pula zmiennych akcji i wiele dróg do zwycięstwa;
- Stań na czele Florencji, Neapolu albo Rzymu, zadbaj o sztukę, gospodarkę oraz wojsko i uczyć swoje miasto hegemonem XVI-wiecznej Italii.
Zawartość pudełka:
- 1 dwustronna plansza główna
- 1 mała plansza prestiżu dla 2 graczy
- 1 duża dwustronna plansza prestiżu dla 3-5 graczy
- 5 plansz Akcji
- 57 kafelków
- 56 kart Dostojników
- 15 kart Rodu dla 3-5 graczy
- 13 kart Rodu dla 2 graczy
- 10 kart Odpustu
- 10 Bonusów Patronackich
- 90 znaczników Kontroli
- 8 żetonów Zakazanych Miast
- 11 żetonów Bonusu Wojennego
- 32 Żołnierzy
- 25 Agentów
- 5 dwustonnych Pomocy Gracza
- 1 notes do liczenia punktów
- 2 instrukcje (Virtu: Sztuka Rządzenia i Virtu: Wojny Włoskie)